БАРИМТЫГ ФОКУСЛАНА.

Нийслэлийн нийтийн тээвэрт Дүүжин замын тээврийг нэвтрүүлэх төслийн тухай


ТӨСЛИЙН ЭРХ ЗҮЙН ҮНДЭСЛЭЛ

Монгол Улсын Их Хурлын 2020 оны 52 дугаар тогтоолын хавсралтаар баталсан “Алсын хараа-2050” урт хугацааны хөгжлийн бодлогын “2021-2030 онд хэрэгжүүлэх үйл ажиллагаа”-ны 9.3.12-т “Олон төрөлт, ухаалаг нийтийн тээвэр хэрэглээнд нэвтэрсэн байна”, 9.3.15-д “Нийслэлийн нийтийн тээвэрт агаарын дүүжин замын тээвэр”-ийг нэвтрүүлж, зориулалтын зогсоол, дэд бүтцийг барьж байгуулна” хэмээн тусгасан.  

Улсын Их Хурлын 2021 оны 106 дугаар тогтоолын хавсралтаар батлагдсан “Шинэ сэргэлтийн бодлогыг хэрэгжүүлэх эхний үе шатны үйл ажиллагааны хөтөлбөр”-ийн 4.1.3-т “Нийтийн тээврийн чанар, стандартыг сайжруулж, хүртээмжийг нэмэгдүүлж, багтаамж ихтэй нийтийн тээврийн шинэ технологи нэвтрүүлэх”-ээр тусгасан. Мөн Улсын Их Хурлын 2020 оны 24 дүгээр тогтоолын хавсралтаар батлагдсан “Монгол Улсын Засгийн газрын 2020-2024 оны үйл ажиллагааны хөтөлбөр”-ийн 6.1.5-д “Нийтийн тээврийн үйлчилгээнд зорчигчдын ая тухтай зорчих нөхцөлийг хангасан ухаалаг, эко, цахилгаан хөдөлгүүрт дан болон давхар автобус, цахилгаан соронзон болон дүүжин замын тээврийн хэрэгслийг хэрэглээнд үе шаттайгаар нэвтрүүлнэ” хэмээн тодотгосон.  

Дээрх бодлогын баримт бичигт тусгасан зорилго, зорилтыг хэрэгжүүлэхээр Монгол Улс, Бүгд Найрамдах Франц Улсын Засгийн газар хооронд 2020 оны 5 дугаар сарын 12-ны өдөр санхүүгийн хэлэлцээр байгуулж, энэ хүрээнд Францын Засгийн газар 60.7 сая еврогийн өртөг бүхий нэн хөнгөлөлттэй зээлийн санхүүжилтийг “Нийслэлийн нийтийн тээвэрт дүүжин замын тээврийг нэвтрүүлэх төсөл”-д олгосон билээ. 

Санхүүгийн хэлэлцээрийг УИХ-ын 2020 оны 05 дугаар сарын 14-ний өдөр соёрхон баталж, энэ хүрээнд дүүжин замын тээврийн хоёр шугамыг барьж байгуулахаар тусгасан билээ. 

ТӨСЛИЙН ЯВЦ

“Яармаг, Арцат – Өнөр хороолол” чиглэлийн төслийг эхний ээлжинд хэрэгжүүлж байна. Энэхүү трасс нь Энхтайваны өргөн чөлөөг Наадамчдын замтай холбох бөгөөд нийслэлийн босоо тэнхлэгт 4.2 км-ийн урттай, хоёр зогсоолтой, 19 тулгуур багана бүхий төсөл байхаар техник, эдийн засгийн үндэслэлд тусгасан. Нийслэлийн Засаг даргын Тамгын газрын захиалгаар БНФУ-ын “Пома” групп энэхүү төслийг гүйцэтгэж байна. Салбартаа 80 жилийн туршлагатай “Пома” групп нь дэлхийн 90 гаруй оронд 8000 дүүжин замын тээврийн систем байгуулжээ. 

Нийслэлийн нийтийн тээвэрт дүүжин замын тээврийг нэвтрүүлэхтэй холбоотойгоор нийтийн тээврийн эрх зүйн үндэслэл болох Европын Холбооны 15 стандартыг монголд нутагшуулав. Тухайлбал, Стандарт Хэмжил Зүйн Газрын Авто тээврийн стандартчиллын техникийн хороогоор “Хүн тээвэрлэх зориулалттай дүүжин тээврийн байгууламжийн аюулгүй байдлын шаардлага”-тай холбоотой MNS стандартуудыг 2023, 2024 онд хэлэлцүүлэн батлуулсан. 

“Яармаг, Арцат – Өнөр хороолол” чиглэлийн дагуу Нийслэлийн Ерөнхий Архитекторын албан даалгавар болон БОАЖ-ын сайдын тушаал, Нийслэлийн Засаг даргын захирамж гарч, төслийн хүрээнд хамрагдах газар, талбайг чөлөөлж, ашиглах ажлуудыг үе шаттай хэрэгжүүлж дуусаад байна. Энэ хүрээнд Яармаг, Арцат дахь 1 га талбайд 98 кабины гараж, засвар үйлчилгээний цех болон авто зогсоол байгуулахаар төлөвлөөд байна. 

Төслийн барилга угсралтын шавыг 2024 оны дөрөвдүгээр сарын 04-нд тавьж, загвар зургийг Хот байгуулалт, хөгжлийн газрын Зөвлөлийн хурлаар хэлэлцүүлэн батлуулсан бөгөөд барилга угсралтын ажлыг 2025 онд багтаан дуусгахаар төлөвлөж байна. 

Төслийн хоёрдугаар ээлжийн шугамыг Сүхбаатар дүүргийн 1 дүгээр хорооноос Баянзүрх дүүргийн 26 дугаар хороо хүртэл буюу “Үндэсний соёл амралтын хүрээлэн – Үндэсний цэцэрлэгт хүрээлэн” чиглэлд барихаар судалж, иргэдийн зорчилт хөдөлгөөний суурь тооцоолол, зураг төслийг боловсруулан ажиллаж байна. 


0
angry
0
care
0
haha
0
liked
0
love
0
sad
0
wow

Шинэ мэдээ
Автомашины дундаж хурдыг 26% нэмэгдүүлэхэд агаарын бохирдол 17.8% буурна 2 цагийн өмнө
У.Баатар: “Сэлбэ 20 минутын хот” төслийн гол хөдөлгөгч хүч нь нийтийн эрх ашиг юм 3 цагийн өмнө
МАН намынхаа үндсэн дүрэмд 44 заалт нэмж , 57 заалтыг өөрчилж, 9 заалтыг хасчээ 4 цагийн өмнө
Нийслэлийн есөн дүүргийн жижиг, дунд үйлдвэр, үйлчилгээ эрхлэгчдийн форум боллоо 5 цагийн өмнө
Хэрэг бүртгэлтийн 2 хэрэгт 4 объектод нэгжлэгийн ажиллагаа явуулав 6 цагийн өмнө
Гол, нуурын мөсөн дээгүүр зорчихгүй байхыг онцгойлон анхааруулж байна 8 цагийн өмнө
Н.Учралыг УИХ-ын дарга болгох тохироог АН-ынхан эвдэх нь 9 цагийн өмнө
Онцгой байдал 20 иргэний аюулгүй байдлыг ханган, 2,7 тэрбум төгрөгийн өмч хөрөнгийг авран хамгааллаа 10 цагийн өмнө
“INTERNATIONAL DISTRIBUTORS IN MONGOLIA-2025" үзэсгэлэн 13 дахь жилдээ зохион байгуулагдлаа 10 цагийн өмнө
Энэ сард 2 удаа бүх нийтээр амарна 10 цагийн өмнө
ӨНӨӨДӨР: Монгол Улсын нийгэм, эдийн засгийн 2025 оны эхний 10 сарын үзүүлэлт танилцуулна 11 цагийн өмнө
Б.Лхагважав: Монгол Ардын нам өөрөө шударга ёсны төв байх ёстой 2025/11/15
Н.Учрал: Намаа шинэчлэхгүйгээр ард түмний итгэлийг хүлээж чадахгүй 2025/11/15
Ихэнх нутгаар хүйтний эрч эрс чангарна 2025/11/15
Б.Баярбаатар: Төрийн улс төрийн албан тушаалд сонгогдож, томилогдох гишүүдийн шалгуурыг нь өндөрсгөх хэрэгтэй 2025/11/15
У.Хүрэлсүх: Монгол Ардын намын түүх бол манай улсын эрх чөлөө, тусгаар тогтнол, их бүтээн байгуулалтын түүх юм 2025/11/15
“Цагаан алт” хөтөлбөрийн дүнд самнасан ноолуурын экспорт тав дахин нэмэгдэж, 244 сая ам. долларт хүрлээ 2025/11/15
Д.Амарбаясгалан: Үр дүнд суурилсан, технологид тулгуурласан шинэ цагийн намын загвар шаардлагатай болжээ 2025/11/15
Л.Оюун-Эрдэнэ: Бид хамтдаа эв нэгдлээ хангаж, ирээдүй рүү харах ёстой 2025/11/15
Я.Содбаатар: МАН социал демократ намын хувьд хүний хөгжлийн бодлогыг нэн тэргүүнд тавьж байна 2025/11/15